Senast uppdaterad 2024-04-16
Dessa köp- och leveransvillkor gäller för köp gjorda av kunder på webbplatsen unisynk.se hos Unisynk AB (med svenskt org.nr. 556896-1493) med adressen Warfvinges väg 11, 112 18 Stockholm. Du kan kontakta oss genom att klicka här. När privatkunder beställer hos oss på nätet gäller konsumentköplagen (2022:260), distansavtalslagen (2005:59) om distans- och hemförsäljningsavtal samt lagen (2002:562) om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster (“e-handelslagen”).
När du gör din beställning godkänner du köpvillkoren och vi kan tyvärr godkänna andra villkor även om du skriver in sådana i din beställning med mindre än att vi skriftligen bekräftat något annat.
Vi förbehåller oss rätten att ändra köp- och leveransvillkoren, men kommer att ange ändringarna på vår hemsida.
Garanti
Unisynk AB erbjuder garanti för olika längder på olika produkter. Kontrollera förpackningen.
Tillverkningsgaranti täcker:
Produkter som kommer skadade
Produkter som har tillverkningsfel
Produkter som misslyckas under normal användning
Vad omfattas inte av garantin?
Missbruk, bristande vård, olyckor, missbruk eller annan onormal användning
En modifierad eller förändrad produkt
Förfalskningar
Skador på andra enheter vid användande av våra produkter
Vid kontakt med kundsupport, vänligen ange ett foto av det ursprungliga inköpskvittot.
Priser och rabatter
Angivna priser inkluderar moms. Priser utan moms kan ses på de enskilda produktsidorna. Priset på de varor du beställt framgår av ordersidan och i orderbekräftelsen som mejlas till dig.
Från tid till annan kan vi köra speciella rabattkampanjer som kräver att du anger en unik rabattkod i fältet som anges i kassan. Dessa rabattkoder gäller alltid under en begränsad tid, vilket framgår av informationen om rabattkoden.
Beställning och leverans
När du har lagt din beställning får du en e-postbekräftelse på att din beställning har tagits emot. Senare kommer du att meddelas via e-post när din beställning har behandlats och är klar för leverans. Vi förbehåller oss rätten att inte leverera några beställda varor om särskilda omständigheter hindrar oss från att göra det, t.ex. om vi har upplevt problem med produktionen eller andra orsaker som hindrar oss från att leverera din beställda vara. Vi kommer självklart att meddela dig så snart som möjligt om så är fallet. Om vi av någon anledning inte kan fullfölja leveransen av varan du har beställt, kommer vi att återbetala eventuella betalningar du redan har gjort så snart som möjligt men kan inte ge ersättning utöver detta.
För att vi ska kunna ta emot och behandla din order behöver vi de uppgifter från dig som framgår av beställningssidan. Genom att göra ett köp samtycker du till att din information lagras i en kunddatabas och du samtycker till att ta emot utskick från oss. Vi kan skicka marknadsföringsmaterial till dig angående vårt företag och våra produkter, förutsatt att du inte motsatt dig detta. Du kan avregistrera dig från framtida marknadsföringsutskick via länk i utskicket. Vi garanterar att dina registrerade uppgifter hos oss inte delas med tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter nedan.
Om din beställning inte har levererats inom 30 dagar efter att du gjort din beställning hos oss har du rätt att häva köpet. Vi är inte skyldiga att ersätta dig för eventuella leveranser som inte gjorts på grund av omständigheter som vi inte kunde ha förutsett vid avtalsslutet och som ligger utanför vår kontroll (force majeure). Exempel på sådana situationer inkluderar bränder, naturkatastrofer, explosioner, pandemier, karantän, tyfoner, översvämningar, krig, upplopp, avbrott i arbetet, strejker, någon form av statligt ingripande, driftstopp vid anläggningar eller maskiner (inklusive transport). Om force majeure fortsätter i mer än 30 dagar från det att beställningen gjordes har både du och vi rätt att häva köpeavtalet med omedelbar verkan. VI är då endast skyldiga att återbetala det belopp som du har betalat till oss.
Leveranstiden anges i varukorgen under respektive fraktsätt. Om en vara har annan leveranstid anges det vid respektive produkt. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig ev. kostnad för returfrakt och expeditionsavgifter, för närvarande 150 kr.
Betalningar
Du betalar för dina beställningar till den samarbetspartner som framgår vid beställningen och på något av de sätt som erbjuds kunden vid varje enskilt köptillfälle. Genom att göra en beställning accepterar du de villkor som tillämpas av vår partner. Du accepterar även att vår samarbetspartner inträder i vårt ställe som fordringsägare vid all kreditförsäljning.
Är du företagskund sker betalningar genom Klarna via Billie (Billie B2B BNPL eller Billie Kauf auf Rechnung).
Returer
Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (“distansavtalslagen”). Ångerrättens tidsperiod räknas från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en produkt som har en tydlig personlig touch, börjar ångerfristen den dag vi lämnat information.
Om du ångrar dig och vill returnera en vara får den inte vara skadad eller använd och varan ska returneras i sin originalförpackning. Du måste också klart och tydligt meddela oss att du önskar utöva ångerrätten. Ange även gärna skälet. Du kan även välja att fylla i en särskild blankett för detta ändamål som du hittar via denna länk. Vidare måste du betala returkostnaden såvida varan inte är behäftad med påvisbart fel som kan hänföras till vårt leverantörsansvar.
Om du har utnyttjat din ångerrätt återbetalar vi det du har betalat för varan så snart eller senast inom 30 dagar från den dag vi tog emot varan.
Klagomål
Dessa köpvillkor lyder under svensk lag. Som privatkund har du rätt att kontakta Allmänna reklamationsnämnden för att få eventuella tvister prövade utanför domstol. Vid gränsöverskridande köp kan tvister lösas med hjälp av EU-kommissionens onlinetvistlösning (ODR). Besök ODR-webbplatsen på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/