Meny Stäng

Support

FAQ

99 gånger av 100 ligger felet inte hos hubben.

1. Titta efter smuts och damm i  USB-C porten. Använd trycklyft för att rengöra din port.

2. Din bärbara dators USB-C port stödjer inte video. Titta efter ett ”D” bredvid USB-C porten och/eller googla din dators datablad för att se vad den klarar. Det finns en hel del olika sorters USB-C portar. ASUS har t.ex. en FAQ som visar deras varianter.

3. Koppla in din dators USB-C strömkabel i hubben. Datorns mjukvara kanske inte skickar ut tillräckligt med ström till hubben. Ta och koppla in vår 75W PD laddare i hubben och hubben direkt i datorn för att maximera effekten.

4. Updatera din BIOS(Basic Input/Output System). Gör detta ENDAST genom din datortillverkares hemsida. Dubbelkolla att det är EXAKT den modellen som du har. Deras supportsidor kommer berätta hur du gör.

Lycka till!

Det beror på modellen.

Både vår 10 portars samt 8 portars hubb stödjer HDCP.

3 portars hubben stödjer ej HDCP.

Det beror på modellen.

Våra 10-portars hubbar har en USB-C port för dataöverföring samt en för power passthrough.

3- och 8-portars stödjer endast power passthrough genom USB-C-porten.

En stor del av apples datorer har ett designfel mot 2,4 Ghz på wifi. Det är oftast MacBooks i kombination med hubbar som har USB 3.0 i sig. Det skapas då elektromagnetiska störningar som kan slå ut signalerna. 

Lösningen är att använda aluminiumfolie. Det här är länken vi fick från Apple själva. Förhoppningsvis så ordnas detta på kommande produkter från Apple.

En andra lösning är att gå till: Launchpad > Systeminställningar > Nätverk > Inställningar(kugghjulet) > Ange tjänsteordning > Flytta ”WIFI” till andra eller tredje plats istället för första. Det här är mindre beprövat men ska lösa problemet.

 

Kontakta oss nedanför och skriv din adress så skickar vi ett nytt installationskit.

Ja, våra hållare fungerar för alla telefoner som är upp till 168 mm. Tänk på att lägga till några millimeter om du använder skal.

Kontakta oss nedanför och skriv din adress så skickar vi en ny.

Kontakta oss nedanför och skriv din adress så skickar vi en ny, längre bygel.

Mellan 2-5 år beroende på produkt, var vänlig se garantiinformation på produktsidorna.

Det finns främst två vanliga fel här. 

Det ena är att iOS 13 uppdateringen introducerade en massa olika trådlösa buggar. Ta och uppdatera till iOS 14 eller senare (släpptes den 16e september 2020). Vissa användare har behövt göra en ”hard reset”.

Det andra felet är att iPhone 11 och senare ändrade en del standarder för trådlös QI-laddning. Så om du har köpt våra mobilhållare med trådlös laddning(PD-laddaren och laddplattan fungerar) så kan det vara så att du fått en med den gamla modulen. Kontakta oss med adress nedan så skickar vi ut en ny modul till dig!

Använd formuläret nedan.

För att du ska få svar så snabbt som möjligt, ta med nedanstående:

Vad för produkt har du?

Vad för fel har uppstått(så utförligt som möjligt)?

Vad för dator/mobil(så exakt version som möjligt) använder du med den?

Vad har du testat för lösningar(så utförligt som möjligt)?

Har du några förlängningskablar/laddare inkopplade?

Vi designar och bygger våra egna produkter samt testar dom(både internt och externt), men tyvärr finns det hur många varianter av datorer och bilar som helst och det kommer alltid dyka upp nya problem. Vi gör hållbara, prisvärda produkter som inte ska vara slit och släng. Testa i vart fall att kontakta oss för att minska miljöpåverkan!

PRODUKTSUPPORT

Vi svarar inom 48 timmar på arbetsdagar. (oftast mycket snabbare!)

* - obligatoriskt fält

0