Meny Stäng

Support

General FAQ

Vad har min produkt för garanti?

Unisynks produkter har vanligtvis mellan 2-5 års garanti, även om de ofta håller längre än så. Exakt garanti för just din produkt hittar du på produktens förpackning eller på respektive produktsida här på unisynk.se.

Jag har köpt en Unisynk-produkt hos en av era återförsäljare men vill lämna tillbaka/byta produkten

Om du köpt din produkt hos en återförsäljare så behöver du ta kontakt med den aktuella återförsäljaren för att göra en retur eller ett byte.

Om du har problem eller frågor om en produkt är du välkommen att kontakta vår support via formuläret som du hittar längst ner på denna sida.

Jag har köpt fel produkt och vill byta till en annan

För online-köp har du alltid 2 veckors ångerrätt, vilket innebär att du antingen kan returnera produkten och få pengarna tillbaka, eller byta till en annan produkt. Kontakta oss via formuläret längst ner på denna sida om du vill göra ett byte.

Kan jag beställa Unisynks produkter utanför Sverige?

I dagsläget har vi tyvärr inte möjlighet att ta emot beställningar utanför Sverige. Kontakta gärna vår support via kontaktformuläret längst ner på denna sida för att ta reda på om det finns några återförsäljare i ditt land. Du kan också ta kontakt med oss om du har ett företag i ett annat land som vill beställa Unisynk-produkter.

Jag hittar inte min fråga, vad gör jag nu?

Om du inte hittar din fråga kan du använda formuläret som finns längst ner på denna sida för att kontakta oss. För att vi ska kunna ge dig så bra och snabb hjälp som möjligt bör du vara så detaljerad som möjligt när du beskriver ditt problem. En bra startpunkt är att svara på frågorna nedan.

  • Vilken produkt gäller det?
  • Vad är det för fel som uppstår? Beskriv!
  • Vilken dator/surfplatta/telefon använder du produkten tillsammans med? (Ange exakt modell)
  • Vilka lösningar har du provat själv?
  • Har du några förlängningskablar/laddare/eller andra tillbehör inkopplade? I så fall vilka?

USB-C Hubs

Varför fungerar inte HDMI-kopplingen?

  1. Titta efter smuts och damm i USB-C-porten. Använd tryckluft för att rengöra din port.
  2. Din bärbara dators USB-C port stödjer inte video. Titta efter ett “D” bredvid USB-C porten och/eller googla din dators datablad för att se vad den klarar. Det finns en hel del olika sorters USB-C portar – se till exempel denna guide från ASUS för att se några olika varianter.
  3. Datorns mjukvara skickar inte ut tillräckligt med ström till hubben. Testa att koppla in din dators USB-C-laddare i hubben. 
  4. Korrupta drivrutiner. Stäng av datorn, koppla ur hubben och ev. laddkabel, vänta fem minuter. Starta därefter om datorn och koppla in hubb och laddning igen. Prova detta både med hubben inkopplad och urkopplad. 
  5. Uppdatera drivrutinerna via din datortillverkares hemsida samt från ditt operativsystem. 

Om du har problem med HDMI och din 10 Portars dockningshubb från Unisynk, samt har provat alla lösningar ovan – klicka här för vidare instruktioner.

Är Unisynks USB-C hubbar kompatibla med MacBook?

Följande Unisynk-hubbar är kompatibla med Mac-datorer:

Dock stödjer inte alla MacBook-datorer användning av dubbla skärmar. Klicka här för att läsa mer.

Hur gör jag för att ansluta externa skärmar till en Unisynk-hubb?

Du ansluter en extern skärm genom att koppla en HDMI-kabel till HDMI-porten på din Unisynk-hubb. USB-C-portarna på hubben är till för dataöverföring och laddning av din enhet. Den USB-C-port som är avsedd för laddning är markerad med “USB-C PD” (PD står för PowerDelivery).

Automotive

Jag har bytt bil och behöver ny dubbelhäftande tejp till min dashboard-hållare

Som en service till våra kunder erbjuder vi gratis reservdelar till en del utav våra produkter. Klicka på länken här nedanför för att beställa ett service kit som innehåller rengöringsservett, nya fötter och tejp till hållare.

Använd rabattkoden UNIFREE2022 i kassan för att få dina reservdelar gratis (max 4 per beställning) samt fri frakt. För att vi ska kunna ta emot din order så behöver du ange följande information i orderanteckningarna:

  • Vilken Unisynk-produkt behöver du reservdelarna till?
  • Var köpte du din Unisynk-produkt?

Klicka här för att beställa dina reservdelar.

Jag har bytt telefon och behöver en längre bygel till min mobilhållare

Som en service till våra kunder erbjuder vi gratis reservdelar till en del utav våra produkter. Klicka på länken här nedanför för att beställa en längre bygel till mobilhållare.

Använd rabattkoden UNIFREE2022 i kassan för att få dina reservdelar gratis (max 4 per beställning) samt fri frakt. För att vi ska kunna ta emot din order så behöver du ange följande information i orderanteckningarna:

  • Vilken Unisynk-produkt behöver du reservdelarna till?
  • Var köpte du din Unisynk-produkt?

Klicka här för att beställa dina reservdelar.

Kan jag få en till metallplatta till min magnetiska hållare?

Som en service till våra kunder erbjuder vi gratis reservdelar till en del utav våra produkter. Klicka på länken här nedanför för att beställa metallplatta till magnetiska hållare.

Använd rabattkoden UNIFREE2022 i kassan för att få dina reservdelar gratis (max 4 per beställning) samt fri frakt. För att vi ska kunna ta emot din order så behöver du ange följande information i orderanteckningarna:

  • Vilken Unisynk-produkt behöver du reservdelarna till?
  • Var köpte du din Unisynk-produkt?

Klicka här för att beställa dina reservdelar.

Kommer min telefon passa i hållaren?

Våra hållare fungerar med alla smartphones upp till 168 mm.

Varför fungerar inte den trådlösa laddningen med min iPhone?

Detta beror vanligtvis på någon utav följande två fel.

1. Det ena är att iOS 13-uppdateringen introducerade flera buggar för trådlös laddning. Lösningen på detta är att uppdatera till iOS 14 eller senare (släpptes den 16e september 2020). Vissa användare behöver även göra en “hard reset”, dvs. återställa telefonen till fabriksinställningarna.

2. Det andra felet är att iPhone 11 och senare modeller ändrade en del standarder för trådlös QI-laddning. Om du köpt våra mobilhållare med trådlös laddning så kan det vara så kan du behöva en ny QI-modul. Du kan beställa en ny QI-modul här. Ange koden UNIFREE2022 för fri frakt. Ange även i orderanteckningarna var du köpt din Unisynk-produkt.

    PRODUKTSUPPORT

    Fyll i formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Vi svarar på alla mail och återkommer till dig så fort vi kan. Dubbelkolla gärna mappen för skräppost om du inte fått svar på ditt meddelande.

    * - obligatoriskt fält

    0
    Din varukorg

    Gratis frakt inom Sverige över 600 SEK. Du är 600 kr från fri frakt inom Sverige.

    Din varukorg är tomGå tillbaka till Shop
    Calculate Shipping